Hoe trek ik klanten volgens Jos Burgers

klant

Hoe trek ik klanten volgens Jos Burgers24 maart 2017

Berichten - Door: Giselka Gutschow

“De folder werkt niet” 

Deze feedback heb ik wel eens van een  van mijn klanten gekregen. Aan het ontwerp lag het niet, maar iets anders zinnigs kon ik niet formuleren. Tot ik onlangs getrakteerd werd op een speech van Jos Burgers.

Proeven

Uiterlijkheden, zo stelt hij, zijn van belang, vooral voor mensen die jou nog niet kennen. Iets anders waarop zij hun oordeel over jou kunnen baseren hebben zij niet. Toch is deze eerste indruk voor velen niet voldoende om hun hulpvraag aan jou te richten. Beter werkt het als je ambassadeurs hebt: mensen die jou kennen en aan anderen aanbevelen. Maar ook hier heb je een lange adem voor nodig. De beste manier om aan klanten te komen volgens Jos Burgers is het geven van een ervaring die smaakt naar meer. Daarmee heb ik ook meteen het antwoord op mijn vraag. De folder (brochure, visitekaart, website etc.) is een instrument dat ingezet kan worden bij activiteiten om klanten aan te trekken en geen doel op zich.

Video

Jos Burgers vertelt, soms wat gechargeerd, op een beeldende en grappige manier die de droge stof van marketing toegankelijk maakt. Tijdens zijn praatje probeert hij niets te verkopen maar geeft hij een ervaring. Daarmee handelt hij consequent aan zijn eigen verhaal. Fijn zo’n traktatie.

Geniet van het filmpje van Jos Burgers over hoe uw potentiële klant te overtuigen.